Magento, Shopify või hoopis rätseplahendus – e-kaupmehe jaoks on platvormi valik kriitilise tähtsusega, et äri õitseks ja kliendid saaks tõrgeteta ostelda. Kuid ükski tarkvaralahendus ei kesta igavesti ja nii on ka veebikauplustega. Vahel kasvab äri suuremaks või vajab platvorm funktsionaalsusi, mida ei ole finantsiliselt otstarbekas enam olemasolevale platvormile lisada. Süstemaatilise ja regulaarse arendusega saab sama…
Magento, Shopify või hoopis rätseplahendus – e-kaupmehe jaoks on platvormi valik kriitilise tähtsusega, et äri õitseks ja kliendid saaks tõrgeteta ostelda. Kuid ükski tarkvaralahendus ei kesta igavesti ja nii on ka veebikauplustega. Vahel kasvab äri suuremaks või vajab platvorm funktsionaalsusi, mida ei ole finantsiliselt otstarbekas enam olemasolevale platvormile lisada.
Süstemaatilise ja regulaarse arendusega saab sama platvormi edukalt pikaajaliselt kasutada. Samas hakkab isegi ideaalse arendustööga aja jooksul ilmnema probleeme, mida esialgu ei pruugi platvormi vananemisega seostada. Väikesed tõrked ja vead võivad esmapilgul näida lihtsalt kehva töö tulemusena, kuid tegelikult võib probleem peituda hoopis selles, et platvormi funktsionaalsus ja omadused on jäänud sinu ärile piiravaks.
Kuidas siis hinnata, kas e-poe platvorm vastab veel ettevõtte ärinõuetele või on aeg liikuda uue lahenduse peale? Opuse tegevjuht Margus Eha toob välja kolm märki, mis viitavad vananenud platvormile ja selgitab, mida tuleks uue lahenduse valikul kindlasti arvesse võtta.
Märgid, et e-poe platvorm vajab välja vahetamist:
Värskenduste lõppemine tekitab varem või hiljem tõrkeid ka ühilduvusega, mis tähendab, et lõppkliendid ei saa enam tõrgeteta veebilehte külastada või oste sooritada. See juba mõjutab väga otseselt ka müügitulemusi.
“E-poe tehniline võlg võib ühel hetkel kasvada nii suureks, et selle toetamine, arendamine ja ülalpidamine muutub märkimisväärselt kulukamaks. Kui juba pisikesed arendused tekitavad palju tõrkeid ja vigu, siis on see selge märk, et midagi on valesti,” sõnas Eha.
Mured võivad populaarsete karbilahendustega tekkida näiteks tootekataloogi suurenemisest, vajalike liidestuste puudumisest või komponentidest, mida on kulukas muuta. “Näiteks ei võimalda sellised platvormid alati soovitud keerukusega kampaaniaid läbi viia või tehinguga tasuta tooteid kaasa anda. Lisaks on ostetud mallidele erilahenduste lisamine kõikuva kvaliteedi tõttu pikaajaliselt kulukam,” ütles Eha.
“Probleemid algavad selliste lahenduste tavaliselt puhul 10-20 tuhandest tootest, aga on ka näiteid, kus tõrkeid esineb juba mõnesaja tootega. E-poe kasvades tõuseb risk, et platvorm muutub ebastabiilseks ning lihtsaid ja odavaid lahendusi seal ei ole” selgitas ta.
Kuidas valida platvorm, mis kestaks?
Kui vajadus uue platvormi järele on selgemast selge, siis on aeg valida konkreetne lahendus. Siin tuleks Eha sõnul lähtuda ettevõtte ärivajadusest, eelarvest ning ajast, mida ollakse valmis e-poe arendusse panustama.
Ta tõi välja, et näiteks meilgi levinud WooCommerce’il põhinevat e-poodi on alguses lihtne ja soodne üles seada, kuid mured on hiljem lihtsad tekkima. “Tasuks leida tasakaal ja mõelda ette, kui suured on su plaanid. Alati ei ole enterprise tarkvara esmane lihtne ülesseadmine nii kallis kui arvatakse – eeldusel, et liidestusi ja muud mittevajalikku ei võeta kohe esimeseks arenduseks sisse” selgitas ta.
Samuti peaks uue platvormi valimisel hindama, kas riigis leidub arenduseks kompetentset resurssi. “Lihtsamate platvormide põhimure on see, et need ei ole arendajatele väga atraktiivsed, sest seal ei jälgita alati tehniliselt optimaalseid lahendusi. See aga tähendab, et platvormide pikaajalise töökindluse toetamine on problemaatiline. Head tegijad liiguvad oma oskuste kasvades võimekamate platvormide peale ja kvaliteetseid arendajaid on lihtsamatel platvormidel keeruline leida,” rääkis ta.
Paindlikkus aitab äril laieneda
Opusel on pikaajaline kogemus nii ennast ajas tõestanud Magento platvormil kui ka custom ehk rätseplahenduste loomisel. Kumba tasuks uue platvormi valimisel eelistada?
Magento 2 platvorm sobib suuremate ja kasvu plaanivatele veebikaupluste teenindamiseks. “Opuse kogemuse põhjal on Magento eelis, et see võimaldab e-poes väga mahukat tooteportfelli hoida. Koodi mõttes on ta paindlik, mis tähendab, et keerulisi äriprotsesse, näiteks tellimuste automatiseerimist, saab kulutõhusalt kohandada,” ütles Eha.
Rätseplahendusted võimaldavad aga veelgi suuremat paindlikkust ja on igati õigustatud veebipoodides, kus enamik infot liigub automaatselt ning ei vaja admin haldust, näiteks ERP ja CRM vahel.
Eha sõnul tehakse mahuka e-poe uue platvormi valikul tihtipeale viga, et otsustakse teadmatusest või partneri soovitusel ehitada lahendus kallile Magento enterprise versioonile. “Platvormidel nagu Magento on olemas ka vabavaralised versioonid, mis on oluliselt mõistlikumad ja samaväärselt võimekad. Vaja on küll teatud funktsionaalsusi juurde arendada, aga meil on see kogemus olemas ja pikaajaliselt on klient läbi konkurentsivõime ja kasumlikkuse igal juhul võitja,” ütles Eha.
“Me oleme oma kliente toonud enterprise’ilt vabavara peale üle, säästes sellega neile iga-aastaselt olulise summa, mida müügi kasvatamisse ja äriarendusse suunata” lisas ta.
Eha sõnul pole ükski platvorm siiski ideaalne, seega eelneb arendusele alati põhjalik eeltöö. “Kuulame alati ära, mis on kliendi eesmärgid, mida ta platvormi vahetamisega või uuendamisega saavutada tahab ning selle põhjal saame pakkuda ka tehnoloogilise lahenduse,” lõpetas ta.
Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.