fbpx

Kiirem ja paindlikum: Infopank sai kuluefektiivselt tipptehnoloogilise veebilehe

31.03.2025

Äripäeva Infopank on paljude ettevõtjate jaoks kriitilise tähtsusega tööriist, mis pakub põhjalikku infot ettevõtjatele erinevate finantsnäitajate ja ärisidemete kohta. Senine lahendus vajas aga värskendust: mobiilis oli Infopanka keeruline kasutada ning lehe laadimiskiirus jättis soovida. Uptime’i ja Opuse koostöös valmis Infopangast värske versioon, mis vastab nii ettevõtte ärivajadustele kui ka kasutajate ootustele. “Infopank on aastaid tagasi…

Äripäeva Infopank on paljude ettevõtjate jaoks kriitilise tähtsusega tööriist, mis pakub põhjalikku infot ettevõtjatele erinevate finantsnäitajate ja ärisidemete kohta. Senine lahendus vajas aga värskendust: mobiilis oli Infopanka keeruline kasutada ning lehe laadimiskiirus jättis soovida. Uptime’i ja Opuse koostöös valmis Infopangast värske versioon, mis vastab nii ettevõtte ärivajadustele kui ka kasutajate ootustele.

“Infopank on aastaid tagasi loodud headless-arhitektuurile, mille üks eelistest on võimalus kasutajaliidest muuta ilma kogu süsteemi ümber kirjutamata” ütles Uptime’i tehnoloogiajuht Raimo Seero.

Varem võetud lähenemine õigustas ennast hiljuti täielikult ära, kuna Infopank soovis kasutajate heaolu silmas pidades luua täiesti uue kasutajaliidese. Nii jõudis Infopanga klientideni uus ja särav kasutajaliides, mis omakorda andis positiivse kasutajakogemuse lõppkasutajatele. Samas ei pidanud Infopank kulutama ressursse mahukatele back-end arendustöödele.

Kuidas me seda kõike tegime?

Kiire ka tipptundidel

Tipptasemel kiiruse saavutamiseks kasutas Opus Next.js-i ja Cloudflare’i lahendusi. „Nüüd laeb Infopank märgatavalt kiiremini, kuna päringud ei koorma enam põhiserverit, vaid need lahendatakse Cloudflare’i vahemälus. Kasutajad näevad kiiremini vajalikke andmeid ning süsteem suudab toime tulla suurema koormusega ka tipptundidel,” lisas Seero.

Opuse tegevjuhi Margus Eha sõnul oli uue Infopanga arendamisel esmatähtis kasutajakogemus ja jõudlus. „Kuna Infopanga kasutajad vajavad kiiret ja tõhusat ligipääsu ärikriitilistele andmetele, pidi uus lahendus olema tehniliselt võimekas. Erilist tähelepanu pöörasime Infopanga mobiilis kasutatavusele, mis on kuvatava infomahu tõttu paras väljakutse. Nüüd on kogu liides kohandatud nii, et infot on igas seadmes lihtne lugeda ja kasutada,” rääkis Eha.

Lisaks kiirusele aitas uue veebilehe tehnoloogia kaasa ka Infopanga paremale nähtavusele otsingumootorites. “Google eelistab kiireid ja hästi struktureeritud lehti, mistõttu annab Next.js-i kasutamine ja Cloudflare’i caching Infopangale SEO-s märkimisväärse eelise. Infopanga sisu on nüüd otsingumootoritele paremini loetav ja nii tõuseb ka selle nähtavus,” ütles Eha.

Oluliselt väiksem halduskoormus

Headless-arhitektuuril on veel mitmeid eeliseid. Näiteks võimaldab selle kasutamine esitada samu andmeid erinevatesse kanalitesse. Infopanga puhul tähendab see, et sama sisu saab edastada nii enda klientidele kui ka Äripäeva digipaketi tellijatele ilma, et andmeid peaks eraldi haldama. “Nii väheneb halduskoormus ja kaob andmete dubleerimise vajadus, sest muudatused tehakse ühes kohas ja kajastuvad kõikides kanalites,” selgitas Seero.

Lisaks tõi uuendatud front-end kaasa ka suurema paindlikkuse staatiliste lehtede ja andmete haldamisel. Infopanga uus kasutajaliides kasutab MDX tehnoloogiat, mis võimaldab dünaamiliselt kohandada sisuplokke ja kuvada andmeid vastavalt ärivajadustele. „Nüüd saab toimetaja lisada või eemaldada infot ilma, et arendaja peaks selleks koodi muutma,“ rääkis Seero.

Infopanga uuendamine viidi ellu kuue kuuga. Kuna Opus oli Äripäeva partner ka Äripäeva enda veebi arendamisel, sai Infopanga projektis kasu lõigata juba olemasolevate React.js komponentide osalisest taaskasutamisest, mis muutis kogu arendusprotsess kiiremaks ja kuluefektiivsemaks.

“Infopangal on nüüd tipptasemel veebileht, mis kasutab moodsaid ja nutikaid lahendusi,” lisas Eha. “Süsteemi saab edaspidi hõlpsalt uuendada ja kohandada vastavalt ärivajadustele nii, et arendaja sekkumine jääb minimaalseks.”

Indrek Valm, Infopanga arendusjuht:

“Meie jaoks oli esmatähtis, et uus Infopank oleks kiire ja tehniliselt paindlik tööriist, mis toetaks nii meie ärivajadusi kui ka lõppkasutajate ootusi. Opus ja Uptime tõid mängu just need tehnoloogiad ja lahendused, mis aitasid seda visiooni ellu viia. Tulemused räägivad enda eest: kasutajad saavad infole ligi kiiremini, mobiilis on navigeerimine lihtne ja ka meie sisuhaldusprotsessid on oluliselt paindlikumad.”

Võta ühendust

Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.

Margus Eha

CEO, Business Development

    Veel postitusi