AI-juturobotite võidukäik on kiirelt muutnud seda, kuidas inimesed infot otsivad: märksõnade guugeldamise asemel kirjeldatakse ChatGPT-le probleemi, millele oskab tehisintellekt kähku lahenduse pakkuda. Arendusettevõtte Opuse tegevjuhi Margus Eha sõnul peavad e-poed sellega kiiresti kaasa tulema, sest tarbijad ootavad veebikaupluste otsingumootoritelt aina enam samasugust intuitiivset kogemust. “Kui varem oli internetiotsingutel põhiline abimees Google, on nüüd märgata selget…
AI-juturobotite võidukäik on kiirelt muutnud seda, kuidas inimesed infot otsivad: märksõnade guugeldamise asemel kirjeldatakse ChatGPT-le probleemi, millele oskab tehisintellekt kähku lahenduse pakkuda.
Arendusettevõtte Opuse tegevjuhi Margus Eha sõnul peavad e-poed sellega kiiresti kaasa tulema, sest tarbijad ootavad veebikaupluste otsingumootoritelt aina enam samasugust intuitiivset kogemust.
“Kui varem oli internetiotsingutel põhiline abimees Google, on nüüd märgata selget trendi, et inimesed eelistavad hoopis ChatGPT-d või teisi AI-lahendusi,” ütles Eha. Tulemusteni jõudmine käib tema sõnul tehisintellektiga veidi teistmoodi: märksõnade asemel kirjeldatakse terviklikult probleemi või vajadust ning AI annab sellele kontekstipõhiseid lahendusi. Eha sõnul tähendab see suund peatseid muutusi ka veebipoodide otsingumootorite jaoks, kus tarbija ootab aina rohkem, et tootepõhiseid tulemusi antakse probleemile, mitte tootekategooriale või üksikule märksõnale.
“AI võimaldab paremini mõista kliendi vajadusi ja esitada talle tooteid viisil, mis vastab tema ootustele ning see toob paremaid müügitulemusi ka kaupmehele,” selgitas ta. Kaugel ei ole enam aeg, kus klient kirjutab apteegi veebipoes näiteks, et tal õlg valutab – AI küsib seepeale, millest valu algas ja oskab juba vastusest lähtuvalt õiget valuvaigistit pakkuda. “Kui e-poed seda trendi arvesse ei võta, võib juba mõne aja pärast juhtuda, et klient ei leia õiget toodet üles ja ost jääb seetõttu katki. Eriti kehtib noorema generatsiooni puhul, kes on rohkem harjunud AI-d kasutama,” ütles Eha.
Eha sõnul töötab AI veebipoe taustal teistsuguse loogika järgi kui traditsioonilised otsingusüsteemid. Kui tavaliselt kuvatakse kaupluses otsingutulemusi märksõnade ja kategooriate põhjal, mis tuleb iga toote külge manuaalselt sisestada, siis AI-ga rikastatud tootekataloog toimib kontekstipõhiselt. “See tähendab, et AI oskab ise pilte analüüsida ja ta saab aru, mida seal kuvatakse isegi kui tootekirjelduses seda otseselt kirjas ei ole. Kui klient otsib näiteks mööblipoes veebikaupluses puitraamiga lampi, suudab tehisintellekt pakkuda õigeid tulemusi ka siis, kui tootel on küljes ainult foto ja lambi mudel,” selgitas ta.
Teine AI kasutamise eelis on asjakohasemad tootesoovitused klientidele varasemate ostude või otsingute puhul. Kui esimese hooga klient sobivat toodet ei leia, suudab AI Eha sõnul kiiresti reageerida ja hakkab pakkuma täpsemaid tulemusi, võttes arvesse kasutaja varasemaid otsinguid ja eelistusi. “Ei vasta ka tõele, et AI integreerimine ülemäära raske oleks. Korralik arenduspartner suudab selle ära teha üsna lihtsa vaevaga ja just praegu on õige aeg selleks valmistuda. Esimene samm on seega tootekataloogi rikastamine AI-infoga, et see mõistaks toote omadusi ja konteksti paremini,” selgitas ta, lisades, et see tähendab AI-le andmete söötmist. Kui see on tehtud, saab järgmise sammuna ka otsingu AI-ga rikastada, muutes kogu ostuprotsessi palju sujuvamaks ja tulemuslikumaks.
Peamine põhjus AI kasutamiseks on Eha sõnul lihtne – kliendid leiavad kiiremini vajaliku toote ja on märksa suurem tõenäosus, et tarbija jõuab ka ostuni. “Kui otsing kiireid tulemusi ei anna, on see poe jaoks kaotatud müük. Seega on äärmiselt oluline, et otsing toimiks intuitiivselt,” sõnas ta.
Me soovime katta kõik Sinu veebiarenduse vajadused, et saaksid keskenduda oma ettevõtte ehitamisele ja kasvatamisele.